Veel gestelde vragen
Welke stappen moet ik ondernemen in het geval van diefstal? En wanneer wordt er in dit geval actie ondernomen?
Wanneer u tot de conclusie komt dat uw materiaal of voertuig gestolen
is, is het van belang dat u dit zo spoedig mogelijk doorgeeft aan IRS. U
kunt dit doen doormiddel van het alarmnummer: +31 (0)30 30 40 020. Dit
alarmnummer is 24/7 bereikbaar. Nadat de melding is binnengekomen bij
IRS, dan wordt deze direct in behandeling genomen. IRS zal eerst de
melding verwerken en zodra er aangifte is gedaan van diefstal of van
verduistering zal het opsporingsteam actief worden. Voor minder
spoedeisende vragen of opmerkingen kunt u ook contact opnemen doormiddel
van het volgende e-mailadres: help@irseuropa.com.
Wat gebeurt er als een vermist of gestolen object/voertuig wordt
teruggevonden, maar deze in beslag wordt genomen door de politie?
Wanneer de politie in het geval van het terugvinden van uw materiaal of
voertuig besluit om dit in beslag te nemen, dan laten wij dit
vanzelfsprekend direct aan u weten. De politie kan dit besluit
bijvoorbeeld nemen wanneer zij het materiaal of voertuig willen
onderzoeken op sporen. Er wordt in dit geval door IRS contact gehouden
met de betrokken politiediensten om het materiaal of voertuig zo snel
mogelijk weer vrij te krijgen. Wanneer het voertuig of materiaal is
vrijgegeven wordt uiteraard het transport naar u terug geregeld.
Welke garantie wordt er door Proloz gegeven?
Het kan voorkomen dat uw materiaal of voertuig, ondanks één of meerdere
zoekacties, niet wordt teruggevonden. Het kan helaas ook voorkomen dat
de lokale politie niet over gaat tot het beslag leggen. Er worden dan
ook geen garanties gegeven op het terugvinden van vermiste of gestolen
materialen of voertuigen.
Kan Proloz mijn voertuig/object altijd lokaliseren?
Nee, dat kan alleen als de hardware werkt en deze signalen verstuurt.
Criminelen zijn in het bezit van Jammers en kunnen de GPS signalen
storen, zodat een exacte locatie bepaling niet mogelijk is. Er zijn
bepaalde gebieden waar geen GSM dekking van het netwerk aanwezig is en
dan kan de hardware dus geen signalen versturen.
Wat zijn de kosten voor de opsporing?
U krijgt de mogelijkheid om bij het aankopen van een van onze track en
trace systemen een abonnement af te sluiten zodat u geen onverwachtse
kosten krijgt voor opsporing, mocht uw materiaal of voertuig gestolen
worden. U kunt er ook voor kiezen hiervoor geen abonnement af te
sluiten. In dit geval wordt er door IRS op basis van een vooraf
afgesproken uurtarief gewerkt.
Wordt de politie ingeschakeld bij de opsporing en het lokaliseren?
De plaatselijke politie wordt altijd door ons in kennis gesteld. Er
worden door ons geen voertuigen of materialen veiliggesteld zonder
toestemming van de politie.
Wat als een vermist object niet wordt gevonden?
Als uw materieel of voertuig niet wordt terug gevonden met behulp van
onze aanwezige technieken, dan wordt u hier zo spoedig mogelijk van op
de hoogte gebracht. Dit betekent echter niet dat wij de zoekactie direct
stoppen. Wij gaan in dit geval met u in overleg en starten bij
goedkeuring een onderzoek naar de mogelijke verblijfplaats van het
gestolen materieel of voertuig.
Hoe lang wordt er gezocht naar een gestolen of verduisterd object?
Hierover worden per klant of opdrachtgever verschillende afspraken gemaakt.
Wat houdt de mobiliteitsgarantie in die wij bieden?
Naast dat wij snelle hulp bij diefstal en 24/7 service bieden in Europa,
geven wij u ook een mobiliteitsgarantie. Voor u als eigenaar van een
auto, motor, camper of vrachtwagen tot 3,5 ton, biedt het Multi-Tracker
Mobility Protection plan snelle assistentie (24/7). In geval van
autodiefstal in Europa dekt deze service tevens de kosten van een
huurauto (tot maximaal 30 dagen) en retourvervoer van het gestolen
voertuig.
Is de data van mijn product veilig?
U bent eigenaar van alle data die geregistreerd wordt. Wanneer u
diefstal van uw materiaal of voertuig meldt, dan sturen wij enkel de data door die nodig is om het materiaal of voertuig op te sporen.